Nabór na stanowisko radcy prawnego
wyższe
Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- prawo wykonywania zawodu radcy prawnego,
· minimum 2-letnie doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej Instytucji pomocy społecznej,
· stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
· nieposzlakowana opinia,
- wysoka kultura osobista,
- znajomość przepisów prawa, w szczególności:
1) ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
2) ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
3) ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
4) ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
5) ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
6) ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustalaniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,
7) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
8) ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
9) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych;
10) ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych;
11) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
12) ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;
13) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
14) ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny;
15) dobra znajomość obsługi komputera, pakietu MS Office, OpenOffice, poczty elektronicznej MS Outlook, Legalis.
Wymagania dodatkowe:
· samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
· umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa,
- umiejętność pracy w zespole,
- komunikatywność,
- odpowiedzialność,
- terminowość,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- odporność na stres,
- umiejętność obsługi komputera (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna)
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych (faks, kopiarka, skaner).
1. Sporządzanie opinii prawnych.
2. Udzielanie porad prawnych klientom MOPS w Łęcznej.
3. Występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu przed sądami, organami administracji publicznej, organami egzekucyjnymi.
4. Opracowanie statutu, regulaminów, pełnomocnictw, upoważnień, umów, porozumień, instrukcji, zarządzeń dotyczących działalności Ośrodka.
5. Przygotowanie decyzji administracyjnych wraz z uzasadnieniami oraz postanowień i innych pism wydawanych w postępowaniu administracyjnym we wszystkich zadaniach realizowanych przez MOPS w Łęcznej.
6. Przygotowanie projektów uchwał dotyczących zadań wykonywanych przez Ośrodek
7. Przygotowanie pism w postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
8. Przygotowanie projektów pism procesowych, w szczególności: projekty pozwów, wniosków o leczenie bez zgody, zawiadomień o popełnieniu przestępstwa, wniosków o umieszczenie w DPS bez zgody.
9. Sprawdzanie pod względem formalno – prawnym przygotowanych przez pracowników pism urzędowych.
10. Udzielanie pracownikom MOPS w Łęcznej porad i wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów prawa.
11. Nadzór prawny nad egzekucją należności Ośrodka.
12. Uczestniczenie w posiedzeniach grup roboczych Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej jako specjalista w zakresie prawa.
13. Wykonywanie innych poleceń służbowych Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej związanych z zajmowanym stanowiskiem.
- życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej – opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- list motywacyjny z opisem przebiegu pracy zawodowej oraz z informacją o poziomie znajomości obsługi komputera - opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączeniu),
- klauzula informacyjna dotycząca rekrutacji (wzór w załączeniu),
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
· poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata/kandydatkę:
- kopię świadectwa pracy lub zaświadczenia o aktualnym zatrudnieniu,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych w zakresie posiadanych kwalifikacji i uprawnień oraz w zakresie posiadanego doświadczenia zawodowego,
· oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
• czas pracy: 3/5 etatu; w siedzibie Ośrodka co najmniej dwa dni w tygodniu, uzgodnione z Pracodawcą (brak możliwości pracy wyłącznie w trybie zdalnym),
• wynagrodzenie: zgodnie z regulaminem wynagradzania pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej,
• forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas nieokreślony,
• stanowisko pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i sprzęt biurowy,
• praca jednozmianowa,
• praca biurowa, czynności wykonywane są w większości w pozycji siedzącej i związane są z pracą przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę,
• praca w oświetleniu naturalnym i sztucznym,
• miejsce pracy w pomieszczeniach biurowych oraz w pomieszczeniach składnicy akt – obniżona temperatura powietrza,
• wiążą się z bezpośrednim kontaktem z klientem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej,
• możliwy kontakt z czynnikami biologicznymi (grzyby, bakterie, kurz),
• dwu (2) kondygnacyjny budynek przy ul. Jaśminowej 4 w Łęcznej, który nie posiada windy,
• konieczność poruszania się po całym obiekcie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w MOPS Łęczna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
• Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór na stanowisko radcy prawnego” w siedzibie MOPS w Łęcznej, ul. Jaśminowa 4, pok. nr 216 lub przesłać pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej, ul. Jaśminowa 4, 21-010 Łęczna, w terminie do dnia 04.02.2025 r. do godz. 15.00 (liczy się data i godzina faktycznego wpływu oferty do MOPS Łęczna).
• Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka po terminie określonym w ogłoszeniu lub zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo zostaną przesłane drogą elektroniczną, nie będą rozpatrywane.
• Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych osób, biorących udział w naborze, które nie zostały w jego wyniku zatrudnione, będą przechowywane w czasie do 3 miesięcy; na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone, w przeciwnym wypadku zostaną zniszczone po tym terminie.
• Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione mailowo lub telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.
• Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej BIP oraz tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej przez okres co najmniej 3 miesięcy.
• Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (81) 531 55 26 pon. - pt. w godz. 8.00 do 15.00.
Dodatkowe informacje:
- skontaktujemy się mailowo lub telefonicznie tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne,
- dokumenty niekompletne, niezgodne z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane,
- przewidujemy proces rekrutacyjny obejmuje rozmowę kwalifikacyjną.
Dodano do BIP dnia 28-01-2025 22:08:17