Biuletyn Informacji Publicznej

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Nabór na stanowisko radcy prawnego

Jednostka ogłaszająca
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej Jaśminowa 4 21-010 Łęczna
Data ogłoszenia
2025-01-28
Termin składania dokumentów
2025-02-04
Wymagane wykształcenie

wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • prawo wykonywania zawodu radcy prawnego,

·        minimum 2-letnie doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej Instytucji pomocy społecznej,

·        stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,

·        nieposzlakowana opinia,

  • wysoka kultura osobista,
  • znajomość przepisów prawa, w szczególności:

1)   ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;

2)   ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,

3)   ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,

4)   ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

5)   ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

6)   ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustalaniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,

7)   ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

8)   ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;

9)       ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych;

10)   ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych;

11)   rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

12)   ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;

13)   ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

14)   ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny;

15) dobra znajomość obsługi komputera, pakietu MS Office, OpenOffice, poczty elektronicznej MS Outlook, Legalis.

Wymagania dodatkowe:

·        samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

·        umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa,

  • umiejętność pracy w zespole,
  • komunikatywność,
  • odpowiedzialność,
  • terminowość,
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • odporność na stres,
  • umiejętność obsługi komputera (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna)
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych (faks, kopiarka, skaner).
Zakres obowiązków

1.     Sporządzanie opinii prawnych.

2.     Udzielanie porad prawnych klientom MOPS w Łęcznej.

3.  Występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu przed sądami, organami administracji publicznej, organami egzekucyjnymi.

4.     Opracowanie statutu, regulaminów, pełnomocnictw, upoważnień, umów, porozumień, instrukcji, zarządzeń dotyczących działalności Ośrodka.

5.  Przygotowanie decyzji administracyjnych wraz z uzasadnieniami oraz postanowień i innych pism wydawanych w postępowaniu administracyjnym we wszystkich zadaniach realizowanych przez MOPS w Łęcznej.

6.     Przygotowanie projektów uchwał dotyczących zadań wykonywanych przez Ośrodek

7.     Przygotowanie pism w postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

8.     Przygotowanie projektów pism procesowych, w szczególności: projekty pozwów, wniosków o leczenie bez zgody, zawiadomień o popełnieniu przestępstwa, wniosków o umieszczenie w DPS bez zgody.

9.     Sprawdzanie pod względem formalno – prawnym przygotowanych przez pracowników pism urzędowych.

10.  Udzielanie pracownikom MOPS w Łęcznej porad i wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów prawa.

11.  Nadzór prawny nad egzekucją należności Ośrodka.

12.  Uczestniczenie w posiedzeniach grup roboczych Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej jako specjalista w zakresie prawa.

13.  Wykonywanie innych poleceń służbowych Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej związanych z zajmowanym stanowiskiem.

Wymagane dokumenty
  • życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej – opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
  • list motywacyjny z opisem przebiegu pracy zawodowej oraz z informacją o poziomie znajomości obsługi komputera - opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączeniu),
  • klauzula informacyjna dotycząca rekrutacji (wzór w załączeniu),
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

·        poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata/kandydatkę:

-       kopię świadectwa pracy lub zaświadczenia o aktualnym zatrudnieniu,

-       kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych w zakresie posiadanych kwalifikacji i uprawnień oraz w zakresie posiadanego doświadczenia zawodowego,

                  ·    oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

 

Warunki pracy

• czas pracy: 3/5 etatu; w siedzibie Ośrodka co najmniej dwa dni w tygodniu, uzgodnione z Pracodawcą (brak możliwości pracy wyłącznie w trybie zdalnym),
• wynagrodzenie: zgodnie z regulaminem wynagradzania pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej,
• forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas nieokreślony,
• stanowisko pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i sprzęt biurowy,
• praca jednozmianowa,
• praca biurowa, czynności wykonywane są w większości w pozycji siedzącej i związane są z pracą przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę,
• praca w oświetleniu naturalnym i sztucznym,
• miejsce pracy w pomieszczeniach biurowych oraz w pomieszczeniach składnicy akt – obniżona temperatura powietrza,
• wiążą się z bezpośrednim kontaktem z klientem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej,
• możliwy kontakt z czynnikami biologicznymi (grzyby, bakterie, kurz),
• dwu (2) kondygnacyjny budynek przy ul. Jaśminowej 4 w Łęcznej, który nie posiada windy,
• konieczność poruszania się po całym obiekcie.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w MOPS Łęczna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

• Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór na stanowisko radcy prawnego” w siedzibie MOPS w Łęcznej, ul. Jaśminowa 4, pok. nr 216 lub przesłać pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej, ul. Jaśminowa 4, 21-010 Łęczna, w terminie do dnia 04.02.2025 r. do godz. 15.00 (liczy się data i godzina faktycznego wpływu oferty do MOPS Łęczna).
• Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka po terminie określonym w ogłoszeniu lub zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo zostaną przesłane drogą elektroniczną, nie będą rozpatrywane.
• Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych osób, biorących udział w naborze, które nie zostały w jego wyniku zatrudnione, będą przechowywane w czasie do 3 miesięcy; na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone, w przeciwnym wypadku zostaną zniszczone po tym terminie.
• Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione mailowo lub telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.
• Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej BIP oraz  tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej przez okres co najmniej 3 miesięcy.
• Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (81) 531 55 26 pon. - pt. w godz. 8.00 do 15.00.

Uwagi

Dodatkowe informacje:

  • skontaktujemy się mailowo lub telefonicznie tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne,
  • dokumenty niekompletne, niezgodne z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane,
  • przewidujemy proces rekrutacyjny obejmuje rozmowę kwalifikacyjną.
Załączniki
  • docx 15,2 KB pobrano: 10 razy

  • Wybrany kandydat
    Pani Anna Rentflejsz, zam. w Lublinie

    Uzasadnienie wyboru
    Pani Anna Rentflejsz spełnia wszystkie wymogi określone w ogłoszeniu i w toku przeprowadzonego naboru wykazała się odpowiednim przygotowaniem.
    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Agnieszka Smyk
    Dodano do BIP dnia 28-01-2025 22:08:17